۱۳۸۷ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

اندر فواید چند زنی

آن‌چه می‌خوانید تحریر تقریرات شیخ پشم الدین است.



از وقتی که جماعت نسوان بلاد شرقی، پشت به تعالیم متعالی شرقیه‌ی کرده اند و به جانب تعالیم بلاد غربی روی خوش نشان داده اند. خدا شاهد است که مردان شرقی دیگر حتا یک پیاله آب خوش از گلوی مبارکشان پایین نرفته است. آخر کسی نیست به این ضعیفه‌های سبک سر بگوید اگرغربیان ارج و قربی داشتند، خدواند متعال مقرر نمی‌کرد که آفتاب عالم تاب در سرزمین آن‌ها غروب کند. خواهران عزیز من، غرب چاه ظلمات است، آخر شما چرا از شرق که دریای نور محمدی است روی برتافته و واله و شیدای ظلمات غرب شده‌اید؟ بگذارید برادرانه به شما بگویم بد معامله‌ای کرده‌اید، شما سند بهشت زیر پای خودتان را مفت فروخته‌اید به جهنم این غربیان. از قهر و خشم خدا بترسید، تا دیر نشده به آغوش اسلام برگردید. این حقایق گهر بار را اجمالن منباب مقدمه ذکر کردم تا قدری شما متنبه و آماده شوید، تا به قال و مقال مهمی که این ایام بپا شده است بپردازم. همان‌گونه که خودتان مستحضر هستید چندی پیش لایحه‌ی حمایت ازخانواده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. برداران و خواهران مسلمان ما در یکی از ماده‌های این لایحه خواستار آن شده بودند که اختیار ازدواج مجدد مرد منوط به اجازه دادگاه پس از احراز توانایی مالی مرد و تعهد اجرای عدالت باشد. اما فتنه گران غربی از زمین و آسمان به این لایحه هجمه کردند. هر چند خواهران غیور ما در مجلس فرمودند ما در مقابل زنان لاییک، یعنی نه گویان به حکم خدا و رسول خدا عقب نشینی نمی‌کنیم ( همین جا باید بگویم که در اصل واژه‌ی لائیسیته، لاشیعه بوده که غربی ها از ترس شیعیان حالا جرات نمی کنند بگویند لاشیعه، و می‌گویند لائیسیته). ولی متاسفانه با شرمساری باید بگوییم که مجلس نشینان تا تقی به توقی خورد عقب نشینی کردند. البته بنده فکر می‌کنم این عقب نشینی برای خنثا کردن هجمه ی فتنه گران بوده، یعنی صورتی از مکر الاهی بوده در برابر مکر شیطانی فتنه گران. اما حالا بنده فکر می‌کنم در این مجال بدست آمده، بر ما راسخان دین واجب است جهت روشن کردن اذهان خواهران و برادران، قدری در باب فواید و حکمت چند زنی سخن دوانی، پوزش می‌خواهم سخن رانی کنیم. بنده به اصرار برداران و خواهران مسلمان، قبول زحمت کرده و در این باره به اجمال به شرح دلایل دینی و عبادی و نظامی و سیاسی این فریضه می‌پردازم. امید که مقبول حق افتد.

و اما دلیل اول که دلیلی دینی است : به تواتر نقل است از خاتَم و خاتِم انبیا که زوجه اختیار کردن سبب حفظ ثلث دین می‌شود. خوب بابا وقتی یک زن می‌تواند ثلث دین مرد را حفظ کند، بدیهی است که سه تای آن می‌تواند کل دین مرد را حفظ کند. بنابر این در عمل کردن به فریضه‌ی چند زنی چه جای شک و شبهه ‌ا‌ی می‌تواند وجود داشته باشد. من می‌خواهم بدانم مگر وظیفه‌ای مهم تر از حفظ دین هم برای دولت اسلامی قابل تصور است، که این آقایان این قدر این پا و آن پا می‌کنند. والله دادگاه‌های ما باید به جای بررسی توانایی مالی مرد، به بانک ها حکم کنند که وام‌های بدون بهره در اختیار مردانی قرار دهند که می‌خواهند برای حفظ دین خود چند زن بگیرند.

و اما دلیل دوم که دلیلی عبادی است : به تواتر نقل شده است که کار در اسلام عبادت است. عبادت هم که به گفته ی قرآن هدف آفرینش جن و انس است. خوب با این مقدمات، برادر من روشن است که از این نظر هم باز چند زنی دارای اثرات مثبتی هست. سوال می‌کنید چطوری، حال به عرضتان می‌رسانم. وقتی همین حالا خیلی از مردان ما مجبورند برای سیر کردن شکم بچه و یک زن خود دوازده ساعت کار کنند، یعنی فقط دوازده ساعت در روز عبادت می‌کنند، آیا این شرم آور نیست که شبانه روز بیست و چهار ساعت باشد و مردان ما فقط دوازده ساعت عبادت کنند؟ خوب بابا اگر مردان ما بتوانند دو زن بگیرند آن وقت بیست و چهار ساعت عبادت می‌کنند. اگر بتوانند سه تا بگیرند شب و روزشان هم برکت پیدا می‌کند و می‌شود سی و شش ساعت.

و اما دلیل سوم که دلیلی نظامی است: شما برادران بخوبی می‌دانید که پشتوانه‌ی انگیزه‌ی دنیوی رزمنده خاک و ناموس است. این از خدا بی خبران غربی که به ما اجازه ندادند درطول هشت سال دفاع مقدس، خاک ایران را تا قدس شریف گسترش دهیم. حالا هم قصد دارند با قیل و فال خودشان جلوی افزایش ناموس رزمندگان اسلام را بگیرند. این‌ها می دانند اگر ارتش بیست میلیونی رزمندگان ما هرکدام‌شان دو زن بگیرند انگیزه‌ی یک ارتش چهل میلیونی را پیدا می‌کنند، این شیاطین غربی و فریب خوردگان شرقی آن‌ها از ایجاد ارتش چهل میلیونی و شست میلیونی ماست که می‌ترسند.

و اما دلیل چهارم که دلیلی سیاسی است: گفتن ندارد که سیاست ما عین دیانت ماست. دیانت ما هم که صریح گفته است الرجال قوامون علی النسا، یعنی مردان باید بر زنان مسلط باشند. فراموش نکنید که مخالفان با چند زنی مدافعان برابری زن و مرد هستند. اینان می‌خواهند با سلطه ی رجال ما بجنگند، اینان می‌خواهند رجال مارا زن ذلیل کنند. وقتی رجال ما زن ذلیل شوند آن‌ها راحت تر بر ما مسلط می‌شوند. وقتی زن زیر سلطه‌ی مرد نباشد بی بند و بار می‌شود. زن بی بند و بار خانواده را هم بی بند و بار می‌کند. خانواده ی بی بند و بار جامعه را بی بند و بار می‌کند. این‌ها مخالف بند و بار هستند. الاهی لال از دنیا نروی بلند بگو زنده باد بند و بار!

هیچ نظری موجود نیست: